FANDOM

ProfettidendeLogo
 
RedaktørJournalistJournalistJournalistJournalist
80px80px80px80px80px
MarylinRowanLucifernaValeriaCarter

Om redaktionenEdit

Denne klub er kun for ansatte på Profettidende, så hvis du ikke er ansat, så bedes du ikke om at ansøge. Din ansøgning vil alligevel blive sendt forgæves. Klubbens formål er at danne et godt samarbejde mellem de ansatte på Profettidendes journalisthold.

I Harry Potter-bøgerne er Profettidende - såvel som her på siden - avisen, der leverer de sandfærdige nyheder omvendt Ordkløveren, som skriver mere fjollede og useriøste artikler. Når man læser i Profettidende, behøves man ikke at læse mellem linjerne. Her er artiklerne helt sandfærdige og politisk korrekte. Hvis der hænder skøre ting i troldmandsverdenen, vil de også blive dækket, så længe det er sandt.
Det er ikke blot selvopfundne artikler, der bliver skrevet på Profettidende. Der er næsten plads til alt! Størstedelen er nok de selvopfundne artikler, men der er så meget mere end det. Journalisterne holder også øje med events her på siden og mærkværdige emner, for at rapportere det. Sker der noget i det virkelige Harry Potter-univers, vil det naturligvis også blive dækket.
Der vil fra tid til anden også komme konkurrencer eller prisuddelinger offentligt i avisen.

Hvis du ønsker, at være en del af vores talentfulde hold, bedes du sende en ansøgning. (Se fremgangsmåde længere nede).

Kravene er følgende:

- Du skal være mindst 12 år IRL
- Du skal være god til at stave
- Du skal have styr på tegnsætning
- Du skal kunne skrive artikler
- Du skal have tid til at være aktiv i vores forums
- Du skal kunne levere mindst en artikel om ugen

Du bedes komme ind på følgende i din ansøgning:

- Dit brugernavn på Potterskolen.dk
- Din IRL alder
- Lidt om dig selv og hvorfor netop du skal vælges som journalist
- Navnene på andre brugere, hvis du har flere end en.
- Hvilken avis du ønsker at arbejde med (vi deler e-mail med Ordkløveren).
- En artikel, således jeg kan se hvad du har mest brug for hjælp til efter en ansættelse.

Alt dette sendes til potterskolen.journalist@gmail.com, og i emnefeltet skriver du "Ansøgning som journalist"

Er der spørgsmål vedrørende ansøgningen eller andet generelt om arbejdet på Profettidende, vil mit ugleri altid stå åbent.

- Marylin Carvet-Collester

Chefredaktør på Profettidende